Welcome To Ummu Sofiah Orphanage. We need your help to move forward... Please help Us. Every donation we receive makes a difference. "Therefore, treat not the orphan with harshness" (Qur’an 93:9) http://ummusofiah.blogspot.com

Jamuan berbuka puasa bersama khariah surau Batu 9, Trong.

Wednesday, September 2, 2009




Tarikh = 28hb Ogos, 2009

Program = Jamuan berbuka puasa bersama khariah surau Batu 9, Trong.

Penganjur = Khariah surau Batu 9, Trong.

Kami warga Ummu Sofiah telah dijemput oleh Khariah surau Batu 9, Trong untuk sama-sama menyertai majlis berbuka puasa di tempat mereka. Kami telah dijemput oleh bas yang dibayar oleh mereka khas untuk menjemput kami terus ke Batu 9. Kami disambut dengan senyuman yang lebar oleh mereka. Kami sampai ke destinasi pada jam 7.10 pm.

Pelbagai juadah berbuka puasa disediakan. Antaranya adalah kueh mueh melayu, nasi minyak, sup daging, ayam goreng, asam tomato dan sebagainya.

Semasa berbuka kami dihadiahkan buah tangan setiap orang dan sedikit sumbangan daripada khariah surau. Setelah berbuka puasa kami menunaikan solat Maghrib berjemaah. Sedikit lagi penyampaian sumbangan dilakukan oleh wakil khariah surau bagi pihak Datuk Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin.

Setelah itu kami beramai-ramai menunaikan solat Isyak dan terawih berjemaah. Majlis berakhir dalam kira-kira pukul 10.00 malam dan kami semua dihantar pulang.

0 comments:

/baca /bye /ding /hore /joget
/kembik /love /marah /melet /mencak
/nangis /ngayal /puyeng /serem /stres

Post a Comment