Welcome To Ummu Sofiah Orphanage. We need your help to move forward... Please help Us. Every donation we receive makes a difference. "Therefore, treat not the orphan with harshness" (Qur’an 93:9) http://ummusofiah.blogspot.com

Berbuka Puasa Bersama Warga Telekom Malaysia

Thursday, September 10, 2009

Tarikh = 8 September 2008

Program = Berbuka Puasa Bersama Warga Telekom Malaysia

Penganjur = Warga Telekom Malaysia



Seramai 30 orang warga Telekom Malaysia bersama anak dan isteri/suami telah menyertai program berbuka puasa bersama pelajar Ummu Sofiah di sini. Ada yang datang dengan menaiki kenderaan sendiri dan ada juga yang menaiki kenderaan syarikat. Mereka tiba dalam kira-kira pukul 6.00 petang. Kami menyambut mereka dengan meriah sambil berkenalan.

Program dimulakan dengan sedikit tazkirah atau ucapan kepada semua yang hadir dan juga pelajar-pelajar di sini oleh seorang ustaz dari warga Telekom Malaysia. Acara diteruskan lagi dengan bacaan tahlil sambil menunggu untuk berbuka puasa. Kami berbuka puasa dengan kurma dan kueh-mueh melayu. Setelah itu kami beramai-ramai menunaikan solat Maghrib berjemaah.

Kami menyambung menikmati juadah berbuka puasa dengan nasi berlauk yang disediakan khas oleh tukang masak bersama ibu Faridah iaitu pengetua Ummu Sofiah dan anak-anak yatim yang lain.

Program diteruskan dengan ucapan oleh tuan pengerusi majlis dan pengarah program berbuka puasa yang sedang dijalankan. Ibu Faridah juga dijemput untuk menyampaikan sedikit ucapan mengenai Pusat Jagaan Anak-anak Yatim ummu Sofiah untuk pengetahuan semua yang hadir.

Seperti biasa penyampaian sumbangan daripada warga Telekom Malaysia kepada pelajar-pelajar Ummu Sofiah dilakukan dan juga kepada Ibu Faridah dan En. Karim untuk tujuan pentadbiran dan pengurusan anak-anak yatim Ummu Sofiah.

Setelah itu kami beramai-ramai menunaikan solat Isyak dan bertarawihbersamna-sama sebelum program berakhir. Program berakhir pada pukul 10.30 malam dan warga Telekom Malaysia berangkat pulang.



0 comments:

/baca /bye /ding /hore /joget
/kembik /love /marah /melet /mencak
/nangis /ngayal /puyeng /serem /stres

Post a Comment