Welcome To Ummu Sofiah Orphanage. We need your help to move forward... Please help Us. Every donation we receive makes a difference. "Therefore, treat not the orphan with harshness" (Qur’an 93:9) http://ummusofiah.blogspot.com

PROGRAM KHIDMAT MASYARAKAT DARIPADA PELAJAR KSPK TESL, INSTITUT PENDIDIKAN GURU MALAYSIA KAMPUS IPOH

Tuesday, June 16, 2009



Tarikh = 28/5/2009

Program = Program Khidmat Masyarakat

Penganjur = Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Ipoh.

Kedatangan guru-guru atau pelajar-pelajar KSPK TESL dari Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Ipoh dengan menaiki sebuah bas disambut baik oleh kami dan pelajar-pelajar pusat jagaan. Sesi perkenalan bermula antara kakitangan pusat jagaan dengan pelajar-pelajar KSPK TESL seramai 15 0rang orang dengan diketuai oleh pengurus lawatan Cik Saravana Devi A/P Alagumalai. Sedikit taklimat kecil diberikan sebagai permulaan mengenai Pusat Jagaan Anak-anak Yatim Ummu Sofiah dan pelajar-pelajar di sini.

Pada pukul 3.30 petang setelah semua pelajar pusat jagaan pulang dari sekolah, aktiviti diteruskan lagi dengan pengumpulan semua yang terlibat di dewan pusat jagaan ini. Para pelajar KSPK TESL memperkenalkan diri masing-masing kepada semua yang hadir dan begitu juga pelajar-pelajar kami dari pusat jagaan ini.

Seterusnya pengajaran origami dilakukan oleh pelajar KSPK TESL kepada pelajar-pelajar kami dalam bermesra dan merapatkan diri dengan pelajar-pelajar kami. Setelah itu sedikit taklimat dan nasihat diberikan oleh pengiring pelajar KSPK TESL iaitu pensyarah mereka yang turut serta dalam program ini.
Tujuan program ini dibuat adalah supaya para pelajar KSPK TESL dapat mengaplikasikan teori behaviourism dan mempraktikkan kemahiran interpersonal dan intrapersonal yang telah dipelajari. Di samping itu, para pelajar KSPK TESL akan dapat memperoleh ilmu pengetahuan dan menimba pengalaman tentang teknik mengawal emosi diri bersesuaian dengan keadaan persekitaran di Pusat Jagaan Anak-anak Yatim Ummu Sofiah.

Akhir sekali majlis penyampaian sumbangan dilakukan di dewan kepada penjaga pelajar-pelajar pusat jagaan ini untuk keperluan semasa pelajar-pelajar Pusat Jagaan Anak-anak Yatim Ummu Sofiah. Sedikit minuman petang disediakan sebelum pengakhiran program dan pelajar-pelajar KSPK TESL berangkat pulang pada pukul 5.00 petang.

0 comments:

/baca /bye /ding /hore /joget
/kembik /love /marah /melet /mencak
/nangis /ngayal /puyeng /serem /stres

Post a Comment